Direktlänk till inlägg 20 april 2016

Grannens hundar och andra chansen

Av Lena Carlsson - 20 april 2016 19:13

Nån gång måste jag ju visa mig på den här bloggen också. Hade tänkt köra ut till Lidboholm ikväll men nu är ju klockan redan sju och då äter de kvällsmat så då är det ju lite ohyfsat att komma (även för mig!). I så fall ska man ju komma typ halv sju, hahahaha...fniss! Dessutom börjar jag bli hungrig så då är det ännu mer ohyfsat att dyka upp.

Jaha det var det... Hör att grannens hundar är ute så då kanske jag skulle passa på att gå efter posten? Så får jag kanske klappa dem. Kanske. Det beror på om mannen i huset är ute, då får jag inte röra dem. Därför borde jag nog vänta åtminstone tills det blir mörkt. Eller i morgon. Vov vov! Jag borde kanske bättre rulla in vinterdäcken i källaren! Kan ju inte köra omkring med dem en dag till.

Idag har vi haft stormöte på jobbet, 9-15:30. Skönt att ha det gjort.

Önskar att jag också hade bestämt mig för vilken resa jag ska ta med Ramkvillabuss. Fast egentligen vet jag ju vilken jag vill ta! Men...närmaste påstigningsplats är Virserum, eller Nybro. Känns sådär med tanke på att vi kommer hem på söndagskvällen sent, och så ska jag köra därifrån 5-6 mil...i november. Mörkt och man vet aldrig vilket väglag det är. Vore en sak om någon ville följa med på resan, och det är där de på L-holm kommer in. Visserligen gick det inte särskilt bra förra gången de var med, men de får väl gå till andra chansen då... Då tog de med två av sina barn (vill säga de är ju vuxna), och så satt de fyra nästan längst fram i bussen medan jag då fick ett ensamt säte allra längst bak... Hur jädra kul var det. Jag menar då att sätena sitter ju oftast ihop två och två i en buss, men detta var verkligen ETT. Om jag bara fått plats långt fram i bussen i närheten av dem hade det varit en annan sak. Men nähä. Å andra sidan vill jag se och uppleva "Mamma Mia", och då är det ju bara att anmäla sig, punkt slut! Alternativet är en kryssning Oslo-Köpenhamn. Den klarar jag ju själv. Visserligen frågade kantor Sonja vad jag skulle hitta på hela tiden ombord på en färja??? Jamen det löser sig väl! Jag kan väl vila mig i all sin dar? Dagen efter börjar ju jobbet igen.

Fniss: jag kanske kan unna mig båda resorna? Kryssningen är ju så billig och om jag använder presentkortet så blir den ännu billigare...! Det är ett alternativ, och alltid stör det någon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards