Alla inlägg den 29 maj 2017

Av Lena Carlsson - 29 maj 2017 14:30

Om personen som kommenterade mitt inlägg igår läser detta idag, vill jag tala om att vi hade fullkomlig åskvärme här. Det kan du hälsa din sambo, Ollie. Fast de mörka molnen drev förbi, inte en regndroppe kom och absolut inget annat heller. Vi får vänta på morgondagen, då har de lovat regn. Iofs skulle det i det närmaste spöregna då, och det är ju inte bra det heller när jorden är så fnösketorr.

Apropå fnösketorr jord, så fick de ju för sig, "de som förstår sig på det", de högre bestämmande, att anlägga en eld några mil härifrån. Och nu har de skogsbrand. Duktigt gjort!!   Jag vet inte i vad för orsak de absolut skulle elda från början, men vissa år får de ju för sig det. Jag vet att vissa år har orsaken varit en liten skalbagge som endast kommer fram när det varit brand. Och då är den ju så värdefull, att alla andra djurungar som istället brinner upp, inte betyder något.   Helt sjukt.

Själv hade jag fått för mig att jag ska vara sparsam denna månaden. Jag kollade hur mycket jag hade på lönekontot en vecka före lön: 38 kronor. Men som jag hade allting som jag behövde hemma och bilen var fulltankad så gick det bra. Inte en enda utgift på en hel vecka. Och går det en gång så borde det ju kunna fortsätta så. Om jag gnetar och sparar nu så har jag mera pengar när semestern börjar juuu! Jaha men då hör Radiotjänst i Kiruna av sig, de har ändrat avgiften och vips måste de ha 1202:- av mig, före den 2/6. Så går det när man ska vara sparsam!   


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards