Direktlänk till inlägg 21 april 2018

Vad var väl en natt på slottet...

Av Lena Carlsson - 21 april 2018 17:53

Då var jag tillbaka hemma efter ett dygn eller en natt iaf i stan. Bodde en natt på Teleborg slott. Om jag ska säga sant så har jag ångrat det påhittet både en och två gånger... i förrgår kom jag på vad jag kunde gjort av lördagen istället för att sitta på ett hotellrum, och då var det väldigt nära att jag ringt och avbokat alltihop. Jaha men varför skulle jag sitta av tiden på hotellrummet då? Jo men det var ju på slottet!  Gällde ju att utnyttja sitt läge! Apropå läge ja, det ligger ju väldigt avigt till. 6 km från själva stan. Man måste ta bilen för minsta lilla. Men mitt lilla rum var lite kul. Och som tur var bodde det en hel del folk där så jag inte var själv eller så. Fast i matsalen igår kväll var jag själv både länge och väl. Hur pinsamt. De sa kl 18 till mig och då gick jag ju dit dum som jag är. Fast övriga boende började inte komma förrän säkert halv sju eller så.

Storstilat att ha ätit på slottet i alla fall. Bakad torskrygg med rostad kålrot, kålrotspuré samt blåmusselvelouté spräckt med kräftolja. Sedan Slottets Creme Brulée.

Inget man gör om hemma precis. Fast kan säga att den där kålrotspurén var det väldigt lite av. Och jag undrar för mig själv, inte så lite, om det inte var en bit rostad blomkål med! Såg verkligen ut så. Creme Brulée kan man förstås göra hemma men nu fick de använda sin brännare och det har jag ingen. Jag får bränna av mina i ugnen, lite omständigt.

På hemvägen idag så gick jag på torget, men jag köpte ingen fisk (det var kanske dumt). Jag köpte penséer och tulpaner hos en, och hur det kunde gå på 95:- fattar jag inte. Fyra penséer och en bukett tulpaner. Så sen köpte jag samma hos en annan och det blev struntbilligt. Får väl behålla dyra buketten själv, resten ska till kyrkogården. Tror jag. Hur som så gick jag till Askelyckan och fikade sen, det ingick i min plan över Lyxhelg.

Man kan säga att denna semestern torsdag - söndag har inte alls blivit som jag tänkt. Inte har jag varit i Blekinge trots kanonväder, inte har jag gått till miljöstationen, inte har jag klippt äppelträdet, och slottsbesöket slutade med att jag fick köra dit igen, för jag hade glömt laddaren till mobilen på rummet. Jag som skulle spara bensin. Spara över huvud taget. Då ska man inte göra såhär.

Nu ska jag se över mina tänkta sommarplaner. Vad ska jag egentligen i Kalmar och göra. Samtidigt som det är Tingsryd marknad menar jag. Samma dagar exakt! Nåja har ju några dagar kvar att fundera på det. Veckor också.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards